måndag 24 september 2007

Faaan, går maskin på alla krokodiler !!!



Var ute i veckan för att fiska gös med balkan salle , men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig !! Första hugget jag fick var riktigt fint ,men gösen slet sig precis när vi skulle håva den , vikten låg nånstans mellan 3-4 kg ,tråkigt ,men det är sånt som händer i fisket rätt ofta ! men nu vet jag ju att dom e på gång i alla fall , men det ville sig inte ,nästa hugg var ett riktigt monsterhugg ,men en gädda på 5,5 kg ,upp på vågen och tillbaks med den i plurret.tredje gången gillt ojoj oj vilket hugg spöt var nära att brytas av (se film) nu var jag nästan 100 på att jag fått på min rekord gös , den gick mot botten o dunka på precis som en gös gör , men fööör faaan krokodilerna förföljer mig ,dom flesta skulle nog bli överlycliga om dom fick en gädda på 9,2 kg, men inte jag för idag skulle jag ha gös jag blev tiltad o klar .Men det är lugnt vi tar dom nästa gång. Titta in movien här , det här är fiske på toppnivå som alla inte får se, SÅ TITTA O NJUT !!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kung Simpa!

Mkt trevligt med ännu en blogg att följa med spänning.

Vilka gubbar!

Anonym sa...

Zhheeee shadow welcome !!!!!Kul mannen att du hitta hit , den största stekarn av dom alla ...hahahah

jankovic sa...

Simpa var ärlig, men "Balkan Salle" använder väl inte fiskespöt? Han gör väl som alla andra balkaneser..... skjuter fisken med sin pistola!!

mvh/Kritikern..... fiskade mkt på sommrarna i Adriatiska

Unknown sa...

Simpa våga droppa av din jättegäddor i vårt isländska hem i lambohov nästa gång. Riktigt snygg fångst!

Anonym sa...

kritikern som sagt du vet ju hur ni är ,,heheheheheh

Anonym sa...

Grymt vad du tar i Simpa, du behöver ju inte vara så kinkig på sorten eller ??

Naevars du vet väl vad gädda heter i Norrland?

- Träskhund.

Kör på!
/H

Anonym sa...

Hahaha träskhund låter bra ,simpa bra kvalitet på filmen ,såg faktist ut som om spöt skulle gå av ,kul när dy ser att det är en träskhund hur du säger det e göööedda hahahahhaha ,ssnyyyygt !!